The next liebster award

11:14 Evi De Mey 0 Comments

De liebster award, de ideale manier om nieuwe blogs te ontdekken en wat meer te weten te komen over de dames achter de blogs :)



Ik werd genomineerd door woohoo by davina. Klik zeker even door naar de blog van deze lieve dame ;)

First things first, 11 weetjes over mezelf!

Ik...
... ben positief ingesteld
... hou van knutselen
... ben een pietje precies
... wil graag meer tijd 's avonds om te naaien
... heb een schat van een dochter
... ben graag al eens rustig thuis
... hou van de jaarlijkse skivakantie
... vertoef graag aan zee
... zie graag verse bloemen in huis
... heb elke ochtend mijn kopje koffie nodig
... ben verzot op het zaterdagavondritueel... Frietjes van de frituur :)

Davina stelde mij de volgende vragen:

1. Wat was je allereerste creatie? Foto's zijn welkom :) 
Enkele jaren geleden begon ik in avondschool naailes te volgen. Ons ALLEREERSTE project was....rofffflll... een keukenschort! Voor deze gelegenheid nam ik even een foto ;) 




Nadien volgden de ovenwantjes, Ipad-hoesje, een rok,...

2. Aan welke creatie heb je ooit het langst gewerkt?
Tijdens 1 van mijn eerste naaidates besloten we de Dorothy Day Tripper te naaien. We hadden al snel door dat die vrij klein uitviel. Dus, creatief als we zijn, besloot iedereen om thuis (bij de voorbereiding) alles wat te vergroten. Op zich geen slecht idee, maar natuurlijk wordt de omtrek van de tas dan ook groter. En dat waren we duidelijk vergeten :) Nog meer creatieve oplossingen kwamen er aan te pas. Geen kat dat het ooit zal merken dat het niet standaard voorzien was in het patroon, en in the end ben ik nog steeds heel fier op mijn tas. Deze mag wekelijks met mij mee naar de naailes ;)




3. Welke naaimachine heb je? Eerste machine? Tevreden van?
Toen ik met naaien begon, ging mijn man mee naar de winkel. Ik moest immers een naaimachine hebben. Ik testte verschillende machines uit en 1 in het bijzonder liep zéér vlotjes, de Bernina 350. De kostprijs hield me tegen maar manlief had vertrouwen in mij dat ik het naaien wel zou volhouden en zulke machine zijn dienst zeker ging bewijzen. Hij had gelijk! Enkele jaren later vertrouw ik nog steeds op mijn werkpaardje :) Het heeft me nog nooit in de steek gelaten en naait alles feilloos. Om het machientje alle eer aan te doen, maakte ik een leuke sticker. Yep, it's my source of power ;)




4. Je mag op date met 5 blogsters. Wie nodig je uit?
Davina ontmoet ik binnenkort al dus heb ik niet opgenomen in het lijstje ;)

Ik zou zeggen:
- straight-grain
- with-love-by-eva
- liesellove
- stannel
- sewbidoo

5. Welke stof ligt er al het langst in je kast?
Een stofje dat ik ooit kocht om een winters snel-aan-kleed te maken met watervalkraag :) Ik zou er eigenlijk eens werk van moeten maken!

6. Wat doe je in het dagelijkse leven? Zou je deze job willen inruilen voor professioneel naaister?
Ik ben al jaren werkzaam in het notariaat. De gedachte om zelf een naaiatelier te beginnen in combinatie met stoffen spreekt me zeker en vast aan. Alleen is de sprong in het diepe nog net iets té groot. Maar hé, dromen mag :)

7. Kijk eens rond je. Zie je iets dat je zelfgemaakt hebt? Wat is het?
Mijn zakdoekjeshoes :) De dagen worden kouden en we zijn al aan het snotteren.

8. Op welke creatie ben je het meest trots?
Goh dat is moeilijk. Want in elke creatie zit iets van mezelf waar ik fier op ben. Dus ik vraag me af, wat is jullie favoriete maaksel van mij? :)

9.Zou je nee zeggen als mensen je vragen iets te maken voor hen?
Ik ben nogal kritisch, soms  té kritisch. Dus tot op heden heeft me dat getemperd. Maar eerstdaags wordt wel een projectje opgestart waar ik ga naaien voor iemand anders. Dat zie je hier nog wel verschijnen.... wish me luck ;)

10. Waaraan ben je verslaafd?
Mijn smartphone :) Ik check vaak de blog en facebook. Het is nu eenmaal de moderne manier van communiceren.

11. Je krijgt twee extra uren vandaag, wat zou je doen?
NAAIEN :D

En nu mag ik de volgende 5 nomineren. Hier zijn de lucky ones ;)

- http://misstraaitoenaai.blogspot.be/
- http://naaikriebels.blogspot.be/
- http://sonaais.blogspot.be/
- http://molemiekesnaaiblog.blogspot.be/
- http://sonaais-by-cin.blogspot.be/

Hier mijn vragen voor deze lieftallige dames:

1) Wat is je all-time favoriete patroon en waarom?
2) Welke stof is de eerste die je binnenkort zal gebruiken en voor welk projectje?
3) Wat was je allereerste creatie? Foto's welkom :)
4) Hoe kom je aan je blognaam?
5) Mogen we eens binnenkijken in jouw naaiplekje? Ik ben heel benieuwd naar de foto ;)
6) Wat is jouw levensmotto?
7) Welke geur doet je denken aan jouw jeugd?
8) Waarom begon je met naaien en wanneer ben je er mee begonnen?
9) Waar haal je zoal je inspiratie?
10) Wat is de beste uitvinding ooit volgens u?
11) Welke creatie op mijn blog vind je de mooiste?

Groetjes,
Evi

Hier zijn nog eens de regels ivm Liebster award :1. Geef 11 feiten over jezelf.
2. Beantwoord de 11 vragen van diegene die je nomineerde.
3. Nomineer zelf 11 bloggers met 200 volgers of minder.
4. Stel deze 11 bloggers 11 vragen
5. Breng de genomineerde op de hoogte van hun nominatie
6. Noem diegene die jou heeft genomineerd.

You Might Also Like

0 reacties: