Christmas gifts for men

11:12 Evi De Mey 8 Comments

Ook voor de mannen werd dit jaar iets genaaid.

Voor mijn papa wou ik een das naaien. De stof had ik nog liggen van het stoffenspektakel. Het is nogal een dikke stof en volledig gevoerd.

Op zich iets poepsimpel om te naaien. Enkel... dat keren hé! Ik ben altijd van het principe om zo weinig mogelijk met de hand te naaien. Als ik het kan stikken, stik ik liever. Want manueel een blinde hechtsteek doen is niet mijn favoriet.

Dus, koppige ik, stikte de das door en probeerde hem te keren. ONMOGELIJK!!! Verschillende toespelden stuk getrokken zelfs. En een keerhaak lukte ook al niet.

Bijna de wanhoop nabij dacht ik aan het principe van "sla droogzwieren in een handdoek" .... dat werkt dus ook voor een das. Mits véél geduld en tijd. Dus na een half uurtje hard zwieren met de das was het gekeerd.

Zie hier het resultaat van exemplaar 1, en zonder met de hand te naaien ;)





Patroon: Sweetshopsewing

You Might Also Like

8 opmerkingen:

  1. heel mooi! hihi het zwieren ken ik ;-) werkt inderdaad perfect bij allerlei te keren gerief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ik moet dus meer mijne vent inschakelen daarvoor :)

      Verwijderen
  2. Waw zeg, een das! Da's fantastisch! De slazwier methode nahoud ik, ik zal die dan ineens ook aan de man aanleren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :D misschien onder het mom van "dan kunnen we eens samen aan mijn hobby werken" :)

      Verwijderen
  3. Wat een tof cadeautje. Dat wil ik hier ook nog wel eens maken voor mijn dassenman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, een das maken is naar 't schijnt één van de moeilijkste naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en ik ben er aan begonnen al denkende "dat kan werkelijk niet zo moeilijk zijn" :) oepsie

      Verwijderen