Swap for life

13:11 Evi De Mey 17 Comments

Traditioneel wordt er tijdens de eindejaarsperiode de "warmste week" van Studio Brussel georganiseerd. Je kan dan via eigen initiatieven een steentje bijdragen. Of in mijn geval dus een handtas ;)

Zo had Deborah van Cas en nina het idee om een swap for life te organiseren in het voordeel van Boulimia for life. Je betaalde enkel een deelnameprijs, schreef je in voor een categorie en kreeg een swapbuddy toegewezen.

Ik was 1 van die enthousiaste dames en schreef me nog enthousiaster in voor de categorie "handtas". Ja lap, what have i done?! Ik ben helemaal geen geoefende tassenmaakster! Maar bon, make it work zeker :)

Ik kreeg de lieftallige Lieke van Bouquet of buttons toegewezen. En toen begon het, de stress :) Het is een superlieve dame die ook graag naait. Dus ik wou echt iets maken dat volledig haar ding zou zijn. Natuurlijk wil je ook op dit punt niet afgaan hé, kwestie van mezelf nog meer te challengen dan ik normaal al doe.

Lieke kan de Lotte Martens stoffen ook wel waarderen. Ik had nog een overschotje van de stof van mijn Louisa jurk. Bij Bambiblauw zag ik nog een paneeltje dat er denkelijk wel mooi zou bij passen. Dus ik bestelde en wederom zoals altijd werd het geleverd in sneltempo.

 


Het patroon is eentje van Noodlehead. Ik moet toegeven dat ik deze patronen nog niet eerder kende maar het zijn aanraders. Duidelijke uitleg en past mooi in elkaar.

De buitenzakjes liet ik sluiten met een magneetsluiting. Dat was de 1e keer dat ik hier mee werkte. Dan ben je toch altijd wat voorzichtig want als ik het op dat punt om zeep zou helpen denk ik dat je mij had horen roepen tot bij jullie thuis ;) Maar het was eigenlijk vrij eenvoudig. OEF :)

De zijkanten hebben plooitjes. Kleine details zijn leuke blikvangers.


De binnenkant hield ik sober, met enkele speelse vakjes. En een lusje om een haakje aan te hangen waar je je sleutelbos kan aan klikken.


Ik koos voor een metalen grote rits. Het moest een stevige tas zijn dus ik verstevigde met Decovil en Vlieseline H640.




En toen was het bijna 24 december dus hoog tijd om deze creatie in te pakken onderweg naar een nieuwe bestemming. Maar ik kon Mayke niet weerhouden om ze toch even uit te testen.


 

 


Dus Lieke, ik hoop dat je er blij mee bent :)


Stof: Vuurdoorn van Lotte Martens bij Bambiblauw

You Might Also Like

17 opmerkingen:

  1. Wauw, supermooie tas, daar zou ik ongelofelijk blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw zo goed gelukt. Ik ben net met mijn eerste swap ooit bezig en blijf maar twijfelen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een schoontje! Daar zou ik ook blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weeral heel mooi gemaakt... ondanks je dan geen geoefende tassenmaakster bent is ook dit weer een pareltje.... Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt, amai! Die stofjes van Lotte Martens zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absolute aanraders Lotte haar stoffen. Ik plan binnenkort eens een bezoekje aan haar winkel :)

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Ik hoop het :) want het is toch altijd spannend iets te naaien waarvan je niet weet of de andere het mooi gaat vinden.

      Verwijderen
  7. Een supermooie tas! Ik weet dat ze er super tevreden mee is! Ken haar en zie ze er regelmatig mee rondlopen! Heb de tas eens goed bekeken en wauw wat een afwerking! super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen