Moiano love - blogtour

06:00 Evi De Mey 22 Comments


De Moiano, we bootsen even na welk effect dit creëert ...

Alle hoofden draaien om richting de kleine dame met de opvallende retro jas.

"Welk merk is dit mevrouw en waar heeft u deze gekocht?" Niets gekocht, zelf gemaakt dankzij het nieuwste patroon van Straightgrain! Toen ik dat antwoordde vielen enkele monden helemaal open. Inclusief de mijne trouwens toen het jasje af was want wat een prachtig model.

Met lichte vapeurkes begon ik aan dit avontuur. Maar Straightgrain kennende zijn de instructies overduidelijk, dus dat zorgde al voor vermindering van klamme handjes. Qua stofkeuze ben ik vaak van gedacht veranderd. Maar uiteindelijk ging ik voor mijn allereerste gedacht. Beetje symbolisch, want An selecteerde deze stof ooit voor de collectie bij Mondepot. En ik was duidelijk niet de enige van die mening want dit stofje zag je al eerder in de blogtour bij Anaaisid.

Ik ging voor de versie met opgestikte zak, rits, afgewerkt met paspel.

Bijpassende knoopjes vond ik bij Veritas. De voeringstof is een Soft Cactusje van bij Cas en Nina.

Een jasje moet voor mij ook wat multifunctioneel zijn. En vooral een hoog "altijd-draagbaarheidsgehalte" hebben. Dus ik combineerde de afzonderlijke opties tot 1 geheel. En zo kwam het "allround-jasje" tot stand.
Mooi verstopt onder de kraag zit de mogelijkheid om de kap er af of aan te ritsen. Functioneel, toch?


De Moiano mocht voor het eerst zijn glorie tonen tijdens een uitstapje naar de Beekse Bergen.



Zelfs tussen de dieren sprong de Moiano er helemaal uit!

Open of dicht, het blijft steeds elegant. Dankzij de brede blokrits is het ook Mayke-bestendig om vaak open en dicht te doen. De rits zit mooi afgedekt achter een flap die gesloten blijft dankzij de velcro.


Springen, draaien, bukken,... Er is genoeg bewegingsruimte (uitgezonderd in de neushoorn of de krokodil *gniffel*).



Het Belgisch weer dacht "laten we ze eens een handje helpen om dat allround-principe te testen". En toen begon het te regenen! *Zip, de kap er aan*




An proficiat, de Moiano is een patroon dat (niet alleen) van mij veel superlatieven krijgt!

Ben je even enthousiast? Klik dan snel door naar Straightgrain en vergeet vooral de code MOIANOTOUR10 niet in te geven. Want nog tot het einde van de blogtour kan je het patroon aankopen met 10% korting!

Andere mooie exemplaren kan je hier vinden:



Patroon: Moiano van Straightgrain
Stof: Straightgrain bij Mondepot (*uitverkocht)
Special thanks to An voor deze leuke ervaring en aan Stannel om samen de Moiano te naaien op een leuke (maar veel te late ;)) avond

You Might Also Like

22 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig hé! En de foto's zijn zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke jas en ik herkende de Beekse bergen meteen aan die eerste foto, wij hebben ook heel foto's op dat beest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie versie! Het plaatje klopt helemaal... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We werden verliefd op dezelfde stof! Prachtige jas!
    En superleuk foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, supermooi! Hartjes voor de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige jas! Ik ben helemaal fan van die afneembare kap: super praktisch en mooi afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi!! Fan van de foto's, locatie, stof en uitvoering! 💖

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige jas, en zo'n mooie foto's zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wauw, wauw!! Die jas is echt af! Prachtige details en wat een leuke foto's. Ze is om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!! 't Lijkt me inderdaad een toppatroon!

    Ik meende al de zebra van de Beekse Bergen te herkennen op de eerste foto :) Leuk daar he!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh wow seg!! super mooi jasje! en die afritsbare kap, jep, dat doet het voor mij helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What beautiful colors!! I love the fabric you chose and how you made the hood reversible! I couldn't understand a word, but your lovely photographs tell the entire story.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Sometimes pictures tell us more than words, indeed. Didn't know i had international followers :) Maybe i have to write more post both in Dutch and English ;)

      Verwijderen
  13. Fantastisch! Voor wen volgende jas breek ik ook eens mijn hoofd om de kap afritsbaar te maken... tenzij jij me op weg zet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastisch! Voor wen volgende jas breek ik ook eens mijn hoofd om de kap afritsbaar te maken... tenzij jij me op weg zet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kopbrekerij viel wel mee hoor :) Ik gebruikte een rits van 30 cm (als ik me niet vergis).
      Men neme 4 reepjes stof. Stik tussen 2 reepjes langs 1 lange kant het ritsdeel met de rits aan. Draai het goed, plooi de zijkantjes naar binnen, speld, plooi ook van de lange zijde de kantjes naar binnen, speld, en foefel daar je kap tussen. Sierstikseltje rondom alles et voila, het moeilijkste deel is al klaar.
      Tussen de andere 2 reepjes sandwich je het ander deeltje van de rits. Plooi ook de zijkantjes weer naar binnen, stik het geheel even door. Assembleer de kraag aan de jas zoals je normaal doet, maar steek het vast ritsdeel mee tussen het jasje en de kraag (alle onafgewerkte randen aan dezelfde kant).
      Et voila ;)

      Verwijderen
  15. Zo leuk om de reacties te lezen! Bedankt allemaal :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige jas! Welke soort stof zou je aanraden als buitenstof voor deze jas? Ik wil er ook aan beginnen, maar weet niet goed welke soort stof ik hiervoor zou kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen