Jij bent de bom

23:06 Evi De Mey 18 Comments



"Want mijn hart staat op springen en ik weet niet waarom.
Jij bent de allermooiste, jij bent de bom!"

ik vermoed dat ik jullie niet moet vertellen waar ik de inspiratie heb gehaald voor deze BOMberjack? Precies ja, bij hét glitter & glamour drietal, waar Mayke (en ik denk vele andere kids) hevig fan van zijn :)

Laat ons alvast stellen dat het instant-diva gevoel ongetwijfeld meteen naar boven komt!

Het begon allemaal bij een mooi stofje en 2 sympathieke dames. Ik kan de stof proberen te beschrijven, maar eigenlijk moet je het vooral zelf voelen. Er zit wat rek in en het heeft prachtige glitter (en neen, niet het soort dat er af valt waardoor gans je huis vol ligt). Doet me soms wat aan een soort dunnere scuba denken. Dus het voordeel is dat de wind toch wat gestopt wordt. Wat in dit Belgenland geen overbodige luxe is hihi.
/

Het K3 kleed zelf is al even in de kleerkast aanwezig. Maar een K3 bomberjas... dat had ze nog niet. En laat me toch wel stellen dat deze glamourstof voor heel veel doeleinden geschikt is, maar nog het meest om kleine dametjes een GEWELDIG plezier te doen ;)

Het patroon is de "kleinbus" (god weet wie die naam bedacht heeft) bomberjack uit Ottobre 3/2016. Een patroon dat ineens een voering bevatte. Je moet het warm water niet opnieuw heruitvinden hé ;)

Twijfelen tussen maten, dat behoort vaak tot de pré-naaiactiviteiten. Ik besloot uiteindelijk voor de 116 te gaan. In de hoop dat het in het voorjaar ook nog zal kunnen gedragen worden.

Knippen ging supervlot. De stof rafelt niet dus dat is al aangenaam op zich om mee te werken. En het naaien... dat ging minstens even vlot :) Al raad ik wel aan om toch wonderclips te gebruiken. Naalden geraken soms moeilijk door 2 lagen ;) Veiligheidshalve stak ik mijn ledernaald. Kwestie van zeker weer geen meter omhoog te springen als er weer eens een naald zou breken :)

Enkele uren later kon mijn persoonlijke BOM losbarsten.

Er werden vreugdesprongen gedaan...

Breed gelachen...

En naar alle kanten gedraaid om de schittering op te vangen :)

Moet ik nog vertellen dat ze door het dolle heen was? En ook, dat ik superblij ben met deze bomberjack?

De boordstof hield ik simpel, zwart. Ik had nog net genoeg liggen in mijn voorraad.

De assorti zilveren paspel komt eveneens van bij Atelier in't Leerke. De rits had ik ook nog liggen (chanceke hé :))

Ik vond het moeilijk om te kiezen want ze hebben het stofje ook in het bruin.

2 keer prijs is soms al leuk meegenomen hé (als in = prachtige stoffen en sympathieke dames). Maar wat als het 3 keer prijs zou zijn? Wel, dan is het nu dé moment. Want tot en met 20 oktober 2016 krijg je 10% korting met code Silverfoil10.

Dikke merci aan Atelier in't Leerke !

Patroon: Bomberjack "kleinbus" uit Ottobre 3/2016

You Might Also Like

18 opmerkingen:

  1. Heel mooi evi! Ik hou wel van de glitter maar toch dtaagbaar zijn van het stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei mooi. Dat zou ik zelfs als volwassene nog durven dragen ;-). Nu alleen goed opletten dat de dochter hier niet meeleest want dan wilt ze ongetwijfeld ook zo een ferm jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei mooi. Dat zou ik zelfs als volwassene nog durven dragen ;-). Nu alleen goed opletten dat de dochter hier niet meeleest want dan wilt ze ongetwijfeld ook zo een ferm jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi meid... weer zo'n mooike.... Wat heeft Mayke toch geluk met zo'n naaiwonder als mama....
    Je ziet dat ze er heel gelukkig mee is.... Haar pretoogjes fonkelen nogal....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super stoer en tof jasje! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk jasje!! de close-up-foto van de stof is toch heel anders als ik dacht, super mooi, dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooie bomberjack! Hier volgt ook nog eentje ;-) En waw, echt prachtige stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schoon exemplaar! De dochter ook, natuurlijk, maar dat jasje is AF! Ik wil ook al zo lang eentje maken voor mijn kleine meid, maar daar komt altijd weer wat tussen. Ik ben er zeker van dat Mayke op de speelplaats de allercoolste BOM zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou dees jasje zo hard voor mezelf willen!! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai Evi. Knap! Super mooi en je ziet dat ze er zooooooooooooooo blij mee is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel tof jasje ! Ik ben er ook één aan het maken voor mijn tienerdochter, de Berlin van By EvaMaria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het jasje ziet er helemaal uit zoals ik in gedachte had! Nu moet ik zeker eentje voor Laure maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wel, dat is het soort jas dat ik zoek voor de dochter. alle prachtige jassen, al dan niet in de pijplijn, ten spijt, ze worden allemaal afgeschoten onder het mom van 'niet stoer genoeg', 'te chique', 'te jongensachtig', ... ik weet wat doen, een ottobre vastkrijgen
    stof hebben we al

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amaai, deze is echt TOP!
    ze straalt en haar jasje blinkt. Wat wenst een kleine meid nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen