Irene dress - blogtour

05:00 Evi De Mey 12 Comments


Als Isabel een idee heeft, resulteert dat in iets - ongetwijfeld - geweldig! Geef ze iets in haar handen en ze maakt het tot unieke dingen. De dame heeft gouden vingers denk ik soms :)

Toen ze testers zocht, zette ik meteen een stapje naar voor in de hoop gekozen te worden. 1 blik had ik nodig om te weten dat het een toppertje zou worden. Maar wat nog mooier is, is het verhaal achter de jurk. Want waarvoor staat de Irene? Irene staat voor wat we allen kennen: de sterke familiedame. Velen van ons hebben een "moe" waar je niets dan bewondering voor hebt, een vrouw die voor ons heeft gezorgd en waarvoor wij een bepaalde liefde voelen. Een vrouw die ons allen zeer nauw aan het hart ligt. En ook ik heb zo'n exemplaar.

Een beetje back to basics dus in alle opzichten.

Het is een basis A-lijnjurkje met enkele varianten in het knopenpad: vierkant, rechthoekig, of gewoon helemaal geen... Variëren doe je zoals je zelf wil.

Ze heeft goed nagedacht over de instructies en volgens mij veel tijd geïnvesteerd in de foto-tutorial. Dus dit projectje is geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Een beetje de prentjes analyseren hé :)


Ik moet zeggen, deze jurk staat echt in zeer korte tijd ineen. Geen ontelbare avonden werk :)

Nu ja, je hebt het al gezien denk ik. Soms kan ik het niet laten om zelf een eigen twist aan iets te geven. Dus ik transformeerde het knopenpad tot een zak. En als extra voegde ik een strook met ruches toe.

Ik denk dat het zo'n beetje "you love it or you hate it" is. Voor de lovers heb ik een kleine tutorial gemaakt ;)

Ruches à la vie d'artiste

Nodig
: een strook stof (ik gebruikte eentje van 4cm breed op 22cm lang). Bij wollen stoffen kan je deze eigenlijk zo verwerken.

Bij andere stoffen kan je best 2 stroken knippen (naadwaarde niet vergeten!).
  * de goede zijde op goede zijde leggen,
  * rond stikken en een keergat laten, 
  * het geheel keren, en sluiten met de hand (of de "luiewijvenmanier" zoals sommigen het ook noemen: gewoon nog helemaal doorstikken).

Stap 1: het midden aanduiden op de strook en pin deze vast op je voorpand.

Stap 2: plooi - naar goeddunken - de stof om en pin vast

Stap 3: herhaal dit tot je 3 plooitjes hebt.

Stap 4: doe nu hetzelfde voor de andere kant.

Stap 5: doorstik het midden met gewoon 1 verticaal stiksel. Ik gebruikte zilveren metallic garen voor die extra bling bling

Et voila! Zo simpel kan het zijn :)


Het jurkje is hier intussen al vaak gedragen. Basic is immers the new black hé ;)

Voeg je dit prachtig modelletje ook graag toe aan je collectie, klik dan snel door naar de blog van Bel'Etoile. Daar kan je het patroon GRATIS downloaden!

Elke dag stonden de spotlights gericht op allerlei toffe versies van de Irene jurk. Hieronder zijn de blogs waar meer inspiratie te vinden is ;)


Isabel, bedankt dat ik mee mocht testen, en.... deze is voor je moemoe!

X


You Might Also Like

12 opmerkingen:

  1. Kei mooi en ik ben ook fan van de ruffles. Hier ligt de stof al klaar voor nog eentje voor de dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon. . Dat 'simpel ' detail maakt het natuurlijk af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die ruches zijn prachtig!! De mooiste versie van de Irene die ik al gezien heb !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Evi, ik heb tranen in mijn ogen bij het lezen van je post. Zo mooi!
    Ik hou van de manier waarop je het je eigen hebt gemaakt en bedankt voor de tutorial ;-).
    Dikke kus lieve vriendin x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De details doen het hem! Zalig die ruffles!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalige Irene met een superleuk detail, die ruffle in het midden! En dat popje van jou doet het zo goed, dat poseren ❤️

    BeantwoordenVerwijderen