A fashionable Raven dress

22:11 Evi De Mey 18 Comments


Heeft u recent de laatste mode al eens bekeken? Oversized is IN. Toegegeven, ik heb de gewoonte om alles zo aanpassend mogelijk te maken en te centreren. Om nu kledij te dragen die gewoon "recht, breed en ruim" valt, dat moet ik toch echt gewoon worden.

Op zich niets om over te klagen, want er kruipt veel minder aanpaswerk in natuurlijk. Verstand qua retouchekes dus -quasi- op nul en hoppa!


Ik bracht nog eens een bezoekje aan de sympathieke dames van 't Leerke en scoorde een prachtige rekstof. Zwart met goud.... hoort u de jackpotbelletjes al rinkelen als we dat combineren met de raven jurk van La Maison Victor?

Zoals steeds bij de patronen van La Maision Victor maakte ik een 36. Normaal zijn daar weinig tot geen aanpassingen nodig. Het enige wat ik wel steeds doe is verlengen. Ik heb toch graag dat mijn poep deftig bedekt is nietwaar :)

Aangezien het dan toch de mode is, heb ik gewoon alles klakkeloos gevolgd zonder iets aan te passen.

Af en toe trek je natuurlijk even het ding "wat-moet-gaan-lijken-op-een-jurk" aan om toch eens de pasvorm te evalueren (het gewoontedier in mij kan ik niet volledig onderdrukken uiteraard). Wat ik toen dacht zal ik u besparen maar laat ons stellen dat ik het er fameus warm van kreeg. Zou dat wel goed komen? Ik, een supersmalleke in zoiets?!

Maar we deden gewoon voort. Op het einde komt alles altijd goed, nietwaar? Althans, dat hebben ze mij toch wijsgemaakt *proest*

Het leuke aan dit patroontje is de verborgen zak. Die loopt helemaal door.

Het meeste amusement heb ik met de stof gehad. Niet omwille van de kwaliteit, integendeel, want die is GEWELDIG! Maar de strepen... ja Evi, serieus... strepen... in rekstof... laat dat maar eens mooi uitkomen! Want hier een streep, het volgend pand nog een streep een centimeter lager. Het zou een schoon zicht zijn. Ik ben zo niet voor kakafonie dus mijn dwangmatig kantje kwam boven, en ik heb gespeld. VEEL gespeld! Ik denk dat ik quasi elk goud lijntje op mekaar had gespeld zodat het toch redelijk uitkwam.

Mijn god, was ik blij toen het opzet vrij goed geslaagd was. Voor die ene millimeter hier en daar doe ik wel eventjes mijn ogen dicht, of steken we het op "optisch bedrog" :)


Het kleedje zelf was in recordtempo af. De stof had ik op zaterdag en vandaag presenteer ik u al op een blaadje een volledig afgewerkt kleed! Wetende dat ik 's avonds amper 1 tot 1,5u naaitijd heb en ik deze week enkele rustavondjes heb ingelast. Af en toe moet ik mezelf even dwingen om eens gewoon op mijn zetel te kruipen. Moeilijk hoor voor deze bezige bij ;) Maar je lichaam vraagt er om dus je kan beter op tijd luisteren.

Raven, u bent helemaal into fashion!

Stof: Atelier in't Leerke (intussen uitverkocht)

You Might Also Like

18 opmerkingen:

  1. Héél mooi, Evi! Staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och ik kan me daar ook maar niet overzetten, over het dragen van zo'n recht kleedje. Het passen dat lukt nog net in de winkel, maar steevast hang ik ze terug in het rek, mijn lichaam is daar echt niet voor gemaakt. Deze staat jou alvast super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben jaloers 😉

    Zou ik zo willen naapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij staat je geweldig! Fan van je froufrou trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi model! Ligt hier ook nog klaar om te maken :-) Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Combinatie van stof, patroon en jouw figuur... het is af!! Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Je staat er mee. Ik kon niet wennen aan mijn oversized raven maar combineer nu met een riempje om wat taille te creëren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh deze Raven is top!Ik heb er al verschillende gezien die de zakken weg lieten,maar ze passen wel mooi bij het model!Je straalt erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Die Raven wil ik ook nog eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi! Hij ligt hier ook klaar, ik twijfel alleen over de zak. Zal een last minute beslissing worden, maar dat hij er komt is zeker nu ik deze mooie versie heb gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, ik durf zelf zoiets niet aandoen, heb altijd het gedacht dat het mij gaat staan als een pattattenzak!

    BeantwoordenVerwijderen