Happy M-year

05:00 Evi De Mey 16 Comments




Er was eens...

... een moment dat Marte me vroeg of ik mee een patroon wou testen. Vanaf dat moment werd alles anders! Marte, dé Compagnie-M madam, die MIJ selecteerde om iets te testen. Geef toe dat je dan een gat in de lucht zou springen. Wat ik ook deed! Vanaf toen heeft ze een speciaal plaatsje bij mij gekregen.

Ik herinner me het nog heel goed. En alsof de kans om te testen nog niet genoeg was, mocht ik ook nog afzakken naar Antwerpen voor een Louisa-testdag. Dé dag waarop ik Marte kon ontmoeten, en veel nieuwe vriendschappen ontstonden. Ik was helemaal overdonderd.

Toen Anke van Amore met het idee kwam aandraven om eens iets leuks te doen voor Marte was ik meteen verkocht. Dit is voor mij dan ook de uitgelezen kans om de lieve dame eens extra in de bloemetjes te zetten. 


Laat ons zeggen dat het concept een mix was tussen een "swap" en "secret santa". 10 namen van vaste bloggers van Marte gingen in een virtuele pot, gevolgd door een ouderwetse -doch hoogtechnologische- lootjestrekking. Je wist dus enkel voor wie je zelf iets moest maken.

De surprise was absoluut compleet want er werden geen sneak peeks gedeeld deze keer.

Net voor oudjaar verscheen er plots een pakje. Razendsnel werd de verpakking opengescheurd door 2 ongeduldige dames. Wat volgde was een grote WAUW!

Mayke was meteen verkocht aan het hoge Frozen-gehalte van de stof. Ze waande zich meteen een echte Elsa met die prachtige blauw-zilveren kleuren. Voeg daar nog een zwierig rokdeel aan toe en hoppa, scoren gegarandeerd.

Ik kreeg maar heel even de kans om het kleedje te bewonderen -ongeduldige kleine dames geven niet snel iets uit hun handen hé- en te lezen van welke blogster we deze pracht mochten ontvangen. Het was Anke zelf! In het pakje zat niet alleen een prachtig kleedje, maar ook nog een briefje, naamkaartje én reserveknopen.

Het patroon is u ongetwijfeld welbekend, de Lotta jurk. Aangezien het net feestdagen waren, besloten we eventjes lekker gek te doen op een weliswaar feestelijke manier!

Ik denk dat iedereen bij het krijgen de naam voor wie ze iets moesten maken wel even een help-moment had. Ik mocht iets maken voor deze blogster. Tenminste, voor één van haar oogappels. Er werden anoniem enkele hints gegeven om ons op weg te zetten qua kleurtinten, maat, etc. Dus zo goed als ik tussen de lijnen kon lezen, hoop ik dat ik het goed vertaald heb naar een naaisel.

De deadline werd gezet op 30 december. Gestructureerd als ik ben, zat ik natuurlijk nog enkele dagen er voor achter mijn naaimachine. Van vooruitstrevende planningen gesproken *proest*. Maar onder druk presteert men soms best goed. Toegegeven, ik heb lang getwijfeld over welke stof ik zou gebruiken. Maar ik ging voor pasteltinten met een dromerige touch. De stof kocht ik bij Cas en Nina.

Benieuwd naar wat ik er van gebakken mee genaaid heb, klik dan rechtstreeks door naar de blog van Sara.

Anke, bij deze een dikke merci voor je inzet, organisatie en creatie! En Marte, bedankt om ons steeds weer te inspireren met al je patronen. Hopelijk ga je nog héél lang door :)

Wij hebben volop gevierd en wensen iedereen een



You Might Also Like

16 opmerkingen:

  1. Prachtig! Zo'n Elsa kleedje zou hier ook hoog scoren! Ken je de naam van het stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sylvia, het stofje komt van bij piekewieke. Ze heeft verschiĺlende pareltjes zoals deze. De stof is dacht ik van Robert Kauffmann

      Verwijderen
  2. O Evi! Mooie foto's! Ze straalt echt in haar jurkje! Nogmaals graag gedaan en bedankt om mee in dit avontuur te stappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het is echt een Frozen jurkje dat jullie kregen, ik kan goed geloven dat dat in de smaak valt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh zo mooi! Ze staat wel heel goed met frozen blauw 😉 vanaf nu elke dag Elsa!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig gerief! volgens mij zullen al haar vriendinnetjes op school stikjaloers zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awel, Nel zou ook heel blij zijn als ze dit pakje kon openen! Heel mooi! Ben benieuwd naar jouw versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooie foto's, supermooi kleedje! Ik denk dat we planningsgewijs nogal aan elkaar gewaagd waren allemaal 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Een Elza kleedje dat mama's ook nog nog kunnen smaken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, subtiel maar toch bling bling. Win-win combinatie ;)

      Verwijderen
  9. Ze staat er heel mooi mee! Lotta jurkjes associeer ik altijd met een beetje feest. Suze zei hier ook meteen "Wauw!" :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi. En tof dat jullie beide de lotta kozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh je gaf een kleedje in een prachtig stofje maar je kreeg er ook 1tje :-)

    BeantwoordenVerwijderen