Lucky Millie

22:32 Evi De Mey 8 Comments


Lucky me... lucky us... lucky Millie.
Wat voelen we ons gelukkig met het patroontje van Nicky. Een gratis patroon én in Mayke haar maat. Geweldig toch :)

Het begon allemaal met een leuk jurkje dat veel lovende commentaren kreeg op sociale media. Dus besloot de dame achter "Mix it make it" het patroontje beschikbaar te maken voor iedereen.

Iets wat meteen op een kettingreactie kon rekenen, want overal passeerde de vraag of het ook in andere maten beschikbaar zou worden.


Een kleed met rimpelrok en ruffles, dat zorgt er voor dat ze om op te eten zijn. Überschattig in het kwadraat.

Geschikt voor alle rekbare stoffen. Als je echt met een dunnere tricot werkt, zou ik de ruffles wel dubbelen. Maar ik had het genoegen met een dubbelzijdig stofje te mogen werken waardoor dubbelen echt niet aan de orde was. Een jacquard van bij Atelier in't Leerke dat je langs beide kanten kan gebruiken. Het is redelijk dikker van structuur, dus ik kan u al voorspellen welk warm kleedje hier volgende week vaak uit de kast zal komen ;)

Het lijfje werd -voor mijn maxi- verlengd met ongeveer 2,5 cm, en ook bij de rok voegde ik 3 cm extra bij. Dat zorgt voor lekkere warme benen in de winter. De rok werkte ik af met een rolzoom. Enerzijds omdat het patroon toch pittig kort was, en anderzijds omdat het gewoon kan in dit soort stof :)

De hals werd voorzien van een biesje (met dank aan Lindsy om me daar tijdig aan te herinneren, weer wat gevloek bespaard ;)). Zo minimaliseer je de kans op een "gekrulde" kraag.

Twijfelt u nog aan het instant-diva gehalte dat gecreëerd wordt dankzij deze jurk? Oordeel zelf ;)

Het patroon voor de Millie kan je hier downloaden. En de prachtige stof kan je hier nog scoren... Lucky you deze keer, want het staat momenteel aan een soldenprijsje :)

Patroon: Millie dress

You Might Also Like

8 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Een hoog moderne prinses gehalte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo een mooie versie, en lijkt ook zalig warm. Deze zou mijn tienerdochter nog wel zien zitten , helaas het patroon is te klein voor haar. Misschien moet ik het zelf maar eens proberen te vergroten. https://stokstaartjedoethetzo.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Ziet er idd ook heerlijk warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en het lijkt me zo een ideale winterjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een ideaal winterkleedje voor je winterprinses x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een ideaal winterkleedje voor je winterprinses x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die meid van jou weet echt wel hoe ze de camera moet vasthouden. Innemend! En wat een supermooie versie van Millie! Hier zullen er ook nog heel wat volgen, ik vind 'm geweldig

    BeantwoordenVerwijderen