Blogtour Laure Dress

05:00 Evi De Mey 12 Comments




Het moet gezegd zijnde, we worden verwend in naailand! En deze keer zorgde An van Straightgrain voor vele OH's en AH's met haar allernieuwste patroon "LAURE". Ik veronderstel dat jullie al heel veel versies zien passeren hebben. Maar vandaag mag ik mijn Laure presenteren.


De Laure is een veelzijdig patroon waar je -zoals steeds- kan kiezen tussen verschillende opties. Een basic A-lijn versie, een dropwaist versie, een striklint, met of zonder kapmouwtjes, en een Qipao-versie. Chinees voor u misschien?  Ik mag het niet vaak zeggen maar voor één keer praat ik inderdaad Chinees. De typische kraag doet u meteen wegdromen naar Oosterse oorden.



U heeft wellicht al gelezen dat ik vorig weekend op naaiweekend was. Wel, deze Laure was de eerste versie die vanonder mijn machine rolde. Toegegeven, bij het assembleren van het kraagje heb ik eventjes gefronst. Kritisch als ik ben voor mezelf, wou ik graag dat de "overlap" mooi zou aansluiten. Voor wie zou durven denken dat ik altijd alles van de eerste keer juist naai... helaas, het tornmesje heeft hier even dienst moeten doen. Na wat gepuzzel om de voering mooi te bevestigen, paste alles perfect in elkaar en was ik zo blij met de jurk.


Zoals meestal maakte ik de 5 jaar die werd verlengd tot een 6 jaar. Kwestie dat deze jurk de ganse zomer nog draagbaar zal zijn. Wat een zonde anders!

De stof kocht ik bij Atelier in't Leerke, altijd fijn om de lieve dames een bezoekje te brengen en met prachtige stoffen naar buiten te wandelen. De palmbladeren doen ons meteen denken aan zomer, strand, vakantie, een leuk briesje dat door je haren waait ... heerlijk!


Dank je An (Straightgrain), Ann en Annemie (Atelier in't Leerke) dat ik er deel mocht van uitmaken. Van mij krijgen jullie allemaal een dikke AAA+++. En van Mayke, een SUPERDIKKE zoen.

Stof: Palmblad van bij Atelier in't Leerke

Many special thanks to Miranda from Inspinration for helping me out with the graphics and being so patient :)

You Might Also Like

12 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik ben de Laure jurken nog lang niet zat om te zien. Heel mooi met deze stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie, frisse jurk en idem dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, Mayke staat er zo mooi mee! Helemaal fan van die gele paspel erbij en het stofje dat je koos is prachtig! AAA+++ voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige qipao maakte jij! Geweldige stofkeuze gewoon, en zo'n leuke foto's. Ik ben er helemaal verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In dit stofje is dat jurkje absoluut een topper! Ze staat mooi met dit model. En groen is echt haar kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt heel mooi! Echt een heel leuk patroontje, zo vernieuwend en in die stof wil ik zomer, NU!

    BeantwoordenVerwijderen