Blogtour Vienna jurk

05:00 Evi De Mey 14 Comments




Ik moet u wellicht niet meer voorstellen aan Katrien en Isabel. Deze dames bruisen van talent en u zag ongetwijfeld reeds leuke dingen verschijnen op hun blogs. Waar ik u vandaag wel mag aan voorstellen is aan Vienna. Ofwel een leuk en luchtig zomerjurkje dat tot stand kwam dankzij een samenwerking tussen de twee dames.


De Vienna staat garant voor diverse opties. Je kan variëren tussen verschillende mouwen, rugzijden en rokversies. Ik ging voor de gefronste kapmouw en de gerimpelde, gebogen voor- en achterpanden. Ik hou - zoals u waarschijnlijk inmiddels wel weet- enorm van volume in een kleedje.



Ik ging voor een 5 jaar verlengd tot een 6 jaar en dat in een vrolijk stofje van Wolf & Rita dat ik kocht bij Mondepot. Soms krijg je van die stofjes in je handen die zo zacht en soepel aanvoelen. Alsof het woord "zomer" hiervoor speciaal werd uitgevonden. En dat is ook zo voor dit patroon want o wat zie ik Mayke al rondhuppelen in haar Vienna.




Uit 1 metertje puzzelde ik de jurk. Puzzelen, u hoort het goed. Ik meende mezelf voorgenomen te hebben om geen streepjesstof meer te kopen. Helaas, het moest maar zo mooi niet zijn! Dus ik zette wat extra grijze hersenmassa in om alle strepen mooi te laten doorlopen. Ik zal het u zeggen: pietje precies. Is dat niet wat u dacht? *gniffel*



Dat gepuzzel heeft zich gelukkig wel beperkt tot de fase waar ik de schaar in de stof moest zetten. Alles klopte en de handleiding was superduidelijk. Eens gestart met naaien, ging het vooruit als een trein. Letterlijk en figuurlijk want u ziet ook welke locatie ik heb uitgekozen om de foto's te nemen ;)



De zoom werkte ik af met de hand en dit met een quasi onzichtbare steek. Tijdrovend maar het loont. Zeker bij sommige stoffen moet je die opoffering eens maken. Oefening baart uiteraard ook kunst.


Ik ben blij dat ik mee de kick-off van deze blogtour mag geven en er een deel van mag uitmaken. Tijdens de blogtour kan je het patroontje aankopen mét 10% korting in de Shop van Kaatjenaaisels. Gebruik dan de code VIENNAPARTY. Klik ook zeker even door naar onderstaande blogs die meedoen aan de tour, want daar duiken de komende dagen nog meer Vienna's op :)

You Might Also Like

14 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Een supermooi model van kleedje en een super model in een mooi kleedje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi! Mayke straalt weeral, laat de zon maar komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alweer een schitterend patroontje op mijn lijstje!!! Ik ben wel benieuwd naar de (quasi) onzichtbare steek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke foto's! Je ziet duidelijk dat ze ervan geniet. En hoedje af voor due perfect doorlopende print!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo een mooie lentejurk! En voor die streepjes zou ik wat schrik hebben. Gelukkig heb jij dat probleem perfect getackeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi Evi! Ik kocht dat stofje ook, uiteraard :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat hou ik van je pietjepreciezigheid ;-).
    Dikke kus x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een zalig kleedje! Dit is zo'n stofje waar ik geen kledingstuk op kon plakken tot ik jouw versie zag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi! De stof in combinatie met dit patroontje is de perfecte match.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Knap met de verwerking van de strepen. Kom maar op zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap gepuzzeld hoor! Het resultaat mag er wezen! Laat de zomer maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen